Kaspersky Lab - Vislabākā aizsardzība!
Sākumlapa » Aizsardzība » Par godīgu e-sportu

Par godīgu e-sportu

Laikos, kad cilvēki datorspēles spēlēja tikai mājās, neviens nesatraucās par to, vai spēlētāji krāpjas. Neviens tam īpašu vērību nepievērsa arī tad, kad popularitāti iemantoja spēles, ko vairāki spēlētāji spēlēja kopā. Tomēr viss mainījās, attīstoties e-sportam. Krāpšanās dzīvi sarežģī ne vien citiem spēlētājiem, bet arī sacensību organizētājiem, sponsoriem un miljoniem skatītāju, nemaz nerunājot par derību rīkotājiem. Galu galā – uz spēles nereti tiek liktas ievērojamas summas.

 

 

Kas var noiet greizi?

Lielākā daļa spēļu tiek rīkotas uz serveriem vai kā mākoņdatošanas pakalpojums, tādēļ varētu šķist, ka krāpšanās laika gaitā ir izzudusi. Bet (kā jau parasti) viss nav tik vienkārši. Daudzas spēles klienta programmai nosūta vairāk informācijas, nekā spēlētājs var redzēt. Piemēram, programma zina, tieši kur atrodas pretinieki. Protams, tehnoloģiju entuziasti ir izdomājuši, kā šos datus izmantot personīga labuma gūšanai spēlēs.

Piemēram, spēlētāji ar negodīgām metodēm spēj redzēt cauri sienām un citiem objektiem, tādējādi izvairoties no slazdiem. Ja programma zina precīzas pretinieka koordinātas, nav sarežģīti izveidot automātiskas tēmēšanas funkciju, kas šauj precīzi ienaidnieka galvā. Turklāt šādā veidā iespējams daudz ātrāk reaģēt uz dažādiem notikumiem, kas norisinās spēlē.

 

Krāpšanās turnīros

Par laimi, lielāku notikumu ietvaros krāpties ir grūti. Pirmkārt, spēle parasti notiek uz organizētāju ierīcēm. Otrkārt, spēlētāju uzvedību kontrolē novērotāji. Treškārt, lielais skatītāju skaits nozīmē, ka pastāv augstāks risks tikt pieķertam. Tomēr ir spēlētāji, kuri arī šādos gadījumos spēlē negodīgi.

Piemēram, daudzos turnīros sākumā jāizspēlē kvalifikācijas sacensības, kurās spēlētāji piedalās no mājas datoriem. Lai gan šie posmi ir mazāk būtiski, tas arī nozīmē, ka iespēja krāpties ir lielāka. Uzvarot spēcīgu komandu kvalifikācijas kārtā, spēlētāji praktiski uzlabo savas izredzes vēlākajos raundos.

Fanu vietnes regulāri publicē sarakstus ar pieķertajiem krāpniekiem, kuriem tad liedz dalību turpmākās sacensībās. Piemēram, šis ir saraksts ar spēlētājiem, kuri ir padzīti no Counter-Strike: Global Offensive turnīriem. Kā redzams, lielākā daļa to izpelnījušies krāpšanās dēļ.

 

Kādēļ mēs par to rakstām

Krāpšanās profesionālajā e-sportā ir vēl viens kiberapdraudējums, kas īpaši neatšķiras no ļaunprogrammatūras. Turklāt daudzi Kaspersky darbinieki aizraujas ar datorspēlēm profesionālā līmenī. Viņi diezgan ātri saprata, ka uzņēmuma kiberuzbrukumu atklāšanas tehnoloģijas varētu izmantot arī, lai atklātu blēdīšanos profesionālajā sportā.

Nākamais loģiskais solis bija izstrādāt sistēmu, ko organizētāji varētu izmantot, lai novērstu krāpšanos e-sportā. Kaspersky izstrādāja mākoņdatošanā balstītu risinājumu, kas ļauj reāllaikā uzraudzīt spēli un identificēt krāpšanās mēģinājumus, sniedzot tiesnešiem tehnisku apstiprinājumu, ka spēlētājs tiešām rīkojies negodīgi. Lai gan galīgo lēmumu pieņem cilvēks, sistēma palīdz konstatēt, vai spēlētājs ir krāpies. Pats būtiskākais – Kaspersky sistēma nekādi neietekmē spēles darbību vai gaitu, jo programma kalkulācijas veic mākoņa serverī, nevis spēlētāju datoros.

Šobrīd Kaspersky Anti-Cheat risinājums ietver divas populārākās e-sporta spēles: Counter-Strike: Global Offensive un PlayerUnknown’s Battlegrounds, bet uzņēmums turpinām spēļu loku paplašināt. Uzziniet vairāk šeit.

Izmantoti Kaspersky materiāli.

Birkas:
Iepriekšējais raksts
Nākošais raksts

Komentēt

Jūsu e-pasts netiks publicēts. Obligātie lauki ir iezīmēti *

*

76 + = 84

Kaspersky Lab - Vislabākā aizsardzība, lieliskas cenas!
Uz augšu