Sākumlapa » Apdraudējumi » Valsts policija: telefonkrāpnieki uzdodas par policijas pārstāvjiem

Valsts policija: telefonkrāpnieki uzdodas par policijas pārstāvjiem

Valsts policija atkal ir publicējusi brīdinājumu iedzīvotājiem par telefonkrāpnieku aktivitātēm. Saskaņā ar brīdinājumu pēdējās nedēļas laikā ir reģistrēti jauni krāpšanas gadījumi un to mēģinājumi – krāpnieki pielāgojuši shēmu un, zvanot iedzīvotājiem, stādās priekšā kā policijas darbinieki. Tādā veidā viņi no iedzīvotājiem mēģina iegūt bankas kontu pieejas un personas datus. Valsts policija norāda, ka nekad neprasa bankas kontu piekļuves datus!

Kā informē Valsts policija, vienā gadījumā krāpniekiem ir izdevies izkrāpt no kādas personas lielu naudas summu, vairāk nekā desmit tūkstošu eiro apmērā. Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Latgales iecirknī vērsās kāds vīrietis, kurš pastāstīja, ka bija saņēmis telefona zvanu it kā no policijas  pārstāvja, kurš, runājot krievu valodā, ar maldiem un meliem izkrāpis naudu.

Jaunā krāpšanas shēma ir ļoti līdzīga jau citām zināmajām shēmām. Krāpnieki uzdodas par kiberdrošības speciālistiem, vai informē par it kā notikušu ceļu satiksmes negadījumu, kurā cietis kāds no tuviniekiem. Tāpat arī ziņo par it kā notikušām aizdomīgām darbībām bankas kontā, tādējādi no iedzīvotājiem ar viltu mēģina iegūt bankas kontu pieejas un personas datus. Jāpiemin, ka sarunas parasti notiek krievu valodā.

Valsts policija uzsver, ka ne policijas, ne banku, ne citu valsts iestāžu darbinieki nekad neprasa atklāt bankas kontu piekļuves datus, kā arī aicina būt uzmanīgiem un nepiekrist lejupielādēt attālinātās piekļuves programmatūru, tāpat neiesaistīties apšaubāmos darījumos.

Ja ir gadījies kļūt par krāpnieku upuri un ir izkrāpta nauda, ir svarīgi pēc iespējas ātrāk sazināties ar savu banku un pēc tam vērsties ar iesniegumu tuvākajā Valsts policijas iecirknī.

Valsts policija atgādina, ka krāpnieki izmanto dažādas metodes, tāpēc jābūt ļoti piesardzīgiem komunicējot pa telefonu ar svešiem cilvēkiem. Ja zvanītāja numurs nav pazīstams, tad sarunas laikā jābūt piesardzīgiem un nedrīkst izpaust savus personas datus, jo tas varētu būt krāpnieku mēģinājums. Tāpat jābūt uzmanīgiem, ja telefonsarunas laikā zvanītājs izdara spiedienu – steidzina un izmanto vājās vietas, lai mudinātu pieņemt ātrus, nepārdomātus lēmumus. Pārtrauciet sarunu, ja nav pārliecības, ka zvanītājs ir tas, par ko uzdodas!

Birkas:
Iepriekšējais raksts
Nākošais raksts

Komentēt

Jūsu e-pasts netiks publicēts. Obligātie lauki ir iezīmēti *

*

48 − 43 =

Uz augšu