Sākumlapa » Padomi » Atļauja izsekošanai Apple ierīcēs

Atļauja izsekošanai Apple ierīcēs

Šajā rakstā apskatīsim, kā reaģēt uz izsekošanas (tracking) atļaujas pieprasījumiem un kā atspējot tos Apple ierīcēs ar operētājsistēmām iOS, iPadOS un tvOS 14.5.

Tātad, jūs esat lejupielādējis jaunāko Candy Ninja: Battle Royale, taču pirmā lieta, ko redzat, atverot lietotni, ir jautājums: “Vai Atļaut “Candy Ninja” izsekot jūsu darbības citu uzņēmumu lietotnēs un vietnēs?” (“Allow “Candy Ninja” to track your activity across other companies’ apps and websites?”) Ko tas īsti nozīmē? Kādi ir riski? Kādas ir priekšrocības? Un kāpēc jūsu draugs nav saņēmis šā paziņojumu savā iPhone? Tiksim skaidrībā.

Kas ir App Tracking Transparency?

Apple vienmēr ir teicis, ka augstu vērtē lietotāju privātumu un datu konfidencialitāti. Šīs paradigmas ietvaros 2021. gada janvārī iOS, iPadOS un tvOS izstrādātāji apsolīja, ka šo operētājsistēmu 14.5 un jaunākas versijas atbalstīs App Tracking Transparency (Lietotņu izsekošanas pārredzamību).

Lietotājiem tas nozīmē, ka jebkurai lietotnei, kas reklamēšanai izmanto ierīču identifikatorus, kurus Apple sauc par identifiers for advertisers (IDFA), skaidri jāapraksta, kāpēc tā tiek darīts, un nepārprotami jāpieprasa lietotāja atļauja. Atļaujas pieprasījumi izskatās šādi:

Izsekošanas pieprasījumi operētājsistēmā iOS 14.5: “Vai atļaut lietotnei izsekot jūsu darbības citu uzņēmumu lietotnēs un vietnēs?”

Pēc Apple domām, pieprasījumiem vajadzētu precizēt attiecības starp lietotņu izstrādātājiem un ierīču īpašniekiem. Ja hipotētiska lukturīša lietotne vai sociālā tīkla klientprogramma apkopo informāciju par jūsu darbībām un nodod to reklāmdevējiem, ļaujot viņiem informāciju saistīt ar jums, tad jums vajadzētu ne tikai zināt par to, bet arī spēt atteikties no izsekošanas.

Atteikšanās neietekmē lietotnes veiktspēju, tāpēc nav jābaidās noraidīt izsekošanas pieprasījumus. No otras puses, pat ja izsekošana ir atspējota, jūs joprojām redzēsiet reklāmas; tās vienkārši netiks personalizētas.

Reaģēšana uz lietotņu izsekošanas pieprasījumiem iOS, iPadOS un tvOS

Lai pārtrauktu reklamēšanas tīklu izsekošanu, izmantojot iOS, iPadOS vai tvOS lietotnes, katru reizi, kad redzat pieprasījumu, izvēlieties opciju Ask App Not to Track (Pieprasīt lietotnei neveikt izsekošanu).

Ja kāda iemesla dēļ dodat priekšroku personalizētām reklāmām vai vēlaties tādā veidā atbalstīt izstrādātājus, izvēlieties Allow (Atļaut).

Atbrīvošanās no lietotņu izsekošanas pieprasījumiem

Ja nevēlaties, lai jūs traucē izsekošanas pieprasījumi, varat tos pilnībā izslēgt. Tas ir, vienreiz un uz visiem laikiem atteikties no izsekošanas visās lietotnēs. To ir viegli izdarīt:

  • atveriet Settings;
  • ritiniet uz leju līdz Privacy;
  • atveriet Tracking;
  • izslēdziet Allow Apps to Request to Track.

Kāpēc es savās Apple ierīcēs neredzu izsekošanas pieprasījumus?

Agrāk darbībām ar IDFA bija ieviests iestatījums Apple Advertising -> Personalized Ads, kas joprojām ir atrodams iOS konfidencialitātes (Privacy) iestatījumos. Ja kādā brīdī esat izslēdzis personalizētās reklāmas, tad iestatījums Allow Apps to Request to Track (Atļaut lietotnēm pieprasīt izsekošanu) pēc noklusējuma būs izslēgts. Iespējams, ka tas ir iemesls, kāpēc jūs neredzat izsekošanas pieprasījumus,

Apple pret mērķauditorijas atlasi

Reklāmdevēji uztraucas, ka lietotāji masveidā izslēgs izsekošanu un pasliktināsies reklāmu veiktspēja. Daži izstrādātāji, piemēram, Snapchat komanda, jau strādā pie veidiem, kā apiet App Tracking Transparency, kas teorētiski ļautu viņiem saglabāt ierīču un to īpašnieku profilēšanu.

Tikmēr lietotājiem Apple veiktās izmaiņas ir diezgan pozitīvas. Pirmkārt, paliek izvēle, vai dalīties ar savas privātās dzīves detaļām un, ja jā, ar ko. Otrkārt, jo vairāk platformu uztraucas datu aizsardzība, jo mazāk ticams, ka mūsu digitālnospiedumi (digital fingerprints) nonāks nepareizās rokās.

Ja jums rūp jūsu datu drošība un jums nepatīk pārmērīga ziņkārība no lietotnēm, bet neizmantojat Apple ierīces, mēs publicējam ziņas arī par to, kā citādi aizsargāt jūsu privātumu tīmeklī. Piemēram, nesen mēs rakstījām par to, kas jāņem vērā, sākot lietot jauno sociālo tīklu Clubhouse, vai par to, kā uzlabot drošību ziņojumapmaiņas platformā Discord. Sekojiet jaunumiem!

Izmantoti Kaspersky materiāli.

Birkas:
Iepriekšējais raksts
Nākošais raksts

Komentēt

Jūsu e-pasts netiks publicēts. Obligātie lauki ir iezīmēti *

*

− 4 = 2

Uz augšu